zondag 17 oktober 2010

En nu is het realiteit

Ik zit op de bank met een kopje thee, zoals ik altijd doe. De wasmachine hoor ik zachtjes via de babyfoon zoemen en ons kleine meisje slaapt. Ik kijk om me heen en zie onze kast, de tafel, de keuken en als ik naar buiten kijk onze tuin (nou ja, tuintje). Goh, dit is mijn huis, ons huis, besef ik me.
Ik denk weer terug aan de tijd dat ik nog bij mijn ouders woonde. De tijd dat ik op mijn kamertje dagdroomde over op eigen benen staan, zelf een huis hebben en nu, nu is het allemaal al realiteit en vind ik het doodgewoon.

Ik loop naar boven en zoals altijd ga ik even kijken bij mijn slapende dochter. Haar speentje ligt ergens naast haar, haar vuistjes gebald langs haar gezicht. Ik kan het niet laten en strijk met mijn vinger over haar wangetje en geef er een klein kusje op. Even kreunt ze maar gelukkig slaapt ze gewoon verder.
Weer denk ik terug aan de tijd dat ik met vriendinnen fantaseerde over een getrouwd leven (oke, dat is niet helemaal gelukt ;-) ) en hoe het zou zijn om kinderen te krijgen. Over hoe ons leven er dan uit zou zien en nu, nu is het realiteit.

Met een glimlach loop ik naar beneden naar mijn koud geworden kopje thee. Met een glimlach drink ik het toch op want ach, wat kan een koud kopje thee nu schelen als je zoveel geluk om je heen hebt!

3 opmerkingen:

  1. oooo! ik word bijna jaloers als ik dit lees ! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sagasuus,

    Wat grappig ik blog sinds kort ook over al mijn creaties. En nu was ik net een stukje aan het typen over de stapels stof die ik gekocht had. Daar moest nog een plaatje bij. Even googlen op 'stapel stof'en zo kwam ik op jouw blog terecht. Ziet er mooi uit! Geinig al die creativelingen die naast al dat geknutsel ook nog aan het bloggen zijn. Kom je ook een kijkje nemen op mijn blog? www.zissels.blogspot.com

    Groetjes van Rebekka (Zissel)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi geschreven!!

    groetjes crealientje

    BeantwoordenVerwijderen