zondag 18 juli 2010

Woelige nachten......

In paniek wordt ik wakker. Hoe moet ik dit voor elkaar krijgen, dit gaat me nooit lukken, hoe kan ik dit vergeten zijn, zouden ze er op mijn werk achterkomen en meer van dit soort gedachten schieten door mijn hoofd.

Even later slaak ik een diepe zucht van opluchting, het was maar een droom. Vervelend, irritant en paniekmakend maar alleen maar een droom.

Eens in de zoveel tijd droom ik dat men erachter komt dat ik nog een of meerdere modules voor mijn Pabo-diploma moet halen. Het betreft altijd dezelfde module: deficientie natuur (soort basiskennis over miertjes en piertjes ;-) ). Ook moet ik vaak nog een een of ander verslag schrijven, werkstuk maken of onderzoek inleveren en altijd heb ik slechts nog enkele dagen de tijd met als klap op de vuurpijl, als ik het niet haal moet ik een heel jaar overdoen, aaarrrrch!

Het gekke is dat ik mijn Pabo-diploma al enkele jaren op zak heb en al een aantal jaar voor de klas sta, ik hoef niet meer, ik heb het al!

De droom komt met enige regelmaat terug en ja, ik ben een paniekvogel en ja, ik ben een onzekere miep en ja, ik was een studienerd maar toch vraag ik me af hoe het kan dat deze droom mijn nachten teistert.

3 opmerkingen:

  1. Hihi beetje herkenbaar. Ik droom wel eens dat er een foutje in mijn Pabo- diploma zit en mijn diploma niet rechtsgeldig is. Helaas nog geen baan voor de klas, wordt ook wel eens tijd en dan het liefst kleuters! Welke groep heb jij?

    O ja neem eens een kijkje op mijn blog, ik heb een leuk stokje voor je klaarliggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, dat is toevallig! Grappig dat we soortgelijke dromen hebben en ook nog eens hetzelfde beroep.

    Ik ben begonnen in groep 5 en na een jaar ben ik naar groep 4 gegaan en dat bevalt me best. Eerst werkte ik altijd full-time maar komend schooljaar voor het eerst part-time en ben heel benieuwd hoe dat gaat.

    Ik ga gelijk even kijken, dat wordt mijn eerste stokje, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha! Wat een herkenning! Dat droom ik ook heel vaak. Niet zozeer over mijn pabo diploma maar wel over mijn master SEN (speciaal onderwijs). En dan moet ik altijd even in de kast kijken om te zien dat mijn diploma er echt gewoon ligt!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen