woensdag 28 juli 2010

I feel good!

I feel good, tanananananana!

Ik loop door het dorp, samen met Mila die heerlijk om zich heen ligt te kijken in de kinderwagen. Ik kan het niet laten maar telkens als we langs een etalageruit lopen moet ik even kijken om vervolgens direct daarna te glimlachen. Nee, ik kijk niet omdat ik zo verguld van mezelf ben maar omdat ik me er telkens weer even van moet overtuigen dat ik nu echt mama ben. En iedere keer als ik mezelf achter de kinderwagen zie lopen weet ik, dit is echt, ze is echt van mij en gaat nooit meer weg, gelukig!

Van tevoren had ik verwacht dat ik het moederschap leuk zou gaan vinden. Al vanaf het eerste moment dat ik wist dat ze in mijn buik woonde hield ik van haar. Dat ik het zoooooo leuk zou gaan vinden had ik echter niet verwacht. Ik ben namelijk iemand die nogal een work-a-holic was. Ik maakte lange dagen, deed thuis nog het een en ander en hield van mijn werk. Ik had dan ook verwacht dat het lange thuiszitten (ik heb en verlof en ouderschapsverlof en daarachteraan zomervakantie dus zit al een behoorlijke poos thuis) me zou gaan tegenstaan, dat ik mijn werk zou gaan missen maar niets is minder waar......

Ik vind het heerlijk om moeder te zijn, om samen met haar te tutten, te spelen, liedjes te zingen, te gaan wandelen en verder te rommelen in huis. Ik mis mijn werk dan ook echt niet en dat is iets wat ik niet had verwacht.

Moeder zijn is een fantastisch iets, iets wat je leven verandert, wat jezelf verandert en voor mij in hele positieve zin. Ineens zijn andere dingen niet meer belangrijk en het lukt me om echt prioriteiten te stellen.

Over 1,5 week is het dan echt voorbij, mijn verlofperiode. Dan ga ik langzaam aan de klas weer inrichten en dingen voorbereiden voor komend schooljaar. Ik kijk terug op een fantastische kraamtijd en zou willen dat hij nog eeuwig zou duren maar weet je, het wordt straks ook leuk. Een mix tussen werk en gezin, dat moet lukken. Maar nu eerst nog 1,5 week......

I feel good, tanananananana!

6 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, geen wonder dat je zo lekker in je vel zit! Dat is wel een heel leuk iets om weerspiegeld te zien in de etalage. Heel trots gevoel lijkt me.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies zoals ik het me ook voorstel!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, zo'n gevoel! Vasthouden ;-) Ik heb je een Award gegeven.. liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Suzanne, ik wilde je even laten weten dat ik de stylisch blogger awards aan je doorgeef. De award staat op mijn blog en mag je gewoon kopiƫren verder is het de bedoeling dat je een stukje schrijft met daarin vijf weetjes over de persoon achter de blog. Daarna mag jij de award aan weer vijf mensen doorgeven.

    hoop dat je het leuk vind, zo niet ben je natuurlijk tot niets verplicht. Groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een goed gevoel! Houden zo ^_^

    BeantwoordenVerwijderen