maandag 19 juli 2010

Hoe het allemaal begon...

Van Bouwiena kreeg ik het stokje door:''Hoe het allemaal begon...'' en ik neem dit stokje graag aan!

Als kind was ik altijd al bezig met frutselen met papier, stukjes wol, rubber, filigraan en nog veel meer. De strikjes om verjaardagscadeautjes waren (en zijn) nooit veilig want die verzamelde ik om er weer iets van te kunnen maken.

Toen ik een jaar of 20 was ben ik met een vriendin op vakantie gegaan naar het ozo foute Blanes in Spanje. Het viel me op dat ze telkens andere kleurige kettingen droeg en ik vroeg haar waar ze die vandaan had. Toen vertelde ze me dat ze die zelf maakte en ik werd direct enthousiast en direct na onze vakantie heeft ze me meegenomen naar een kralenwinkeltje en daar kocht ik mijn eerste spulletjes. Mijn eerste tang kwam van de bouwmarkt en omdat de kettelstiften op waren heb ik nietstiften omgebogen tot kettelstift. Vanaf dat moment begon ik met het kopen van kralen, het gaan naar sieradenbeurzen en breidde ik mijn collectie steeds verder uit. Een andere vriendin tipte me over een sieradenforum en eenmaal lid
ontdekte ik dat er nog veel meer mogelijkheden waren dan recht-toe-recht-aan rijgen en kettelen.

Tussendoor heeft het ook even stilgestaan omdat ik op kamers ging en daar minder de ruimte had om uitgebreid te kunnen kralen maar toen mijn vriend en ik gingen samenwonen kon ik weer los! Inmiddels had ik ook het scrappen ontdekt en was ik daar ook druk mee bezig.


Op een dag was ik bezig met het opruimen van mijn kralencollectie en kwam ik heel veel opbergdoosjes tegen. Ik heb ze aangeboden in ruil voor kralen en daar reageerde Patricia van Cocobeads op. Ze wilde wel wat kralen voor me branden, supergaaf natuurlijk! Toen ik haar kralen eenmaal binnen had was ik laaiend enthousiast, dat wilde ik ook! Maar eenmaal gekeken wat je nodig had om te beginnen, slik, heb ik dat maar, met spijt, even in de ijskast gezet.

Ik was wel vastberaden, ooit ga ik dat eens doen! En toen zag ik op een dag een berichtje van Patricia op forum, ze bood haar Dragon Breeze brander aan, het was nu
of nooit. Ik heb gelijk gereageerd en bingo! Ik mocht hem ophalen en kreeg daar gelijk mijn eerste beginnersworkshop. Mijn vriend grapte nog dat ik gillend zou weglopen voor de vlam aangezien ik al geen boormachine durf vast te houden. Dit bleek erg mee te vallen, ik vond het niet eng, ik vond het leuk!

Dit zijn de allereerste kraaltjes die ik heb gemaakt.


Eenmaal thuis alles besteld wat ik verder nog nodig had om te kunnen starten en toen, de eerste keer achter de brander alleen. Ik weet nog dat ik een kraal maakte en hem daarna gelijk weer uitzette, stiekem toch wel een beetje eng. Maar, na verloop van tijd zat ik er algauw hele middagen achter en toen volgde de stap naar mijn winkeltje Saga Suus want tsja, om nu alles zelf te houden...

Ik heb ongeveer 1,5 jaar op de Dragon Breeze brander (een simpele propaanbrander) gebrand en al een hele tijd kriebelde het, ik wilde meer!

Nu heb ik sinds een maand of 2 een Mega Minor, een zuurstof/propaanbrander en ik merk direct al verschillen. Mijn kralen worden groter en, vind ik, mooier. Wel is het nog even wennen maar dat komt vanzelf goed.















Inmiddels heb ik ook het maken van knoopjes ontdekt en dat vind ik ook super om te doen! Binnenkort volgt weer een blogje met mijn nieuwste knoopjes dus die foto's houden jullie nog even tegoed.

Op mijn lijstje staan nog haken, naaien en breien om ooit te leren maar het kralen branden is en blijft mijn allergrootste passie!

Een heel verhaal, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik geef dit stokje graag door aan:
Roos zij maakt hele leuke haaksels en ik ben wel nieuwsgierig hoe dit begonnen is.
En last but not least The Sparkle . Haar tassen zijn gewoon om jaloers op te worden dus kom maar op met dat verhaal!

Dan nu nog even de spelregels:

wat moet je doen..
1. Schrijf een blogje over de start en loopbaan van jouw passie. Je kunt het hebben over: je eerste creatie – jouw (stik)machine(s) – enkele mijlpalen – jouw ‘meesters’ – je topstuk – je werkplekje – weetjes – tips – …2. Knip en plak dit stukje tekst met de afbeelding in jouw blogje.3. Geef het stokje door aan drie of meer gepassioneerde mensen (laat een berichtje achter op hun blog).4. Laat je bij het eerste berichtje over hoe het begon (http://naaiclub.blogspot.com/2010/07/hoe-het-begon.html) een wederwoordje achter met een link naar jouw verhaal.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Suzanne, wat leuk dat je het stokje aan mij hebt doorgegeven. Ik wil alleen vragen of ik er even de tijd voor mag nemen. Ik ben namelijk net terug van vakantie en erg druk. Ik beloof als alles weer zijn gewone gangetje gaat en manlief en ikzelf weer werken, ik mijn verhaaltje zal doen en het stokje door zal geven. groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij moet dat geen probleem zijn (ik ben eerlijk gezegd niet heel erg bekend met de ''regeltjes'' rondom stokjes maar het lijkt me dat dit moet kunnen toch).

    BeantwoordenVerwijderen