zaterdag 10 juli 2010

Girls night out!

Inmiddels is het alweer 4 maanden geleden dat Mila geboren werd en ik kan me een leven zonder haar al nauwelijks meer voorstellen. Nu is moeder zijn van haar ook een waar feestje. Ze is vrolijk, lief, tikkeltje ondeugend (dat wordt nog wat...haha) en heel makkelijk. Toch is het zo dat je leven veranderd zodra je moeder bent geworden. Dingen die voorheen zo vanzelfsprekend waren zijn dat nu ineens niet meer. Ik denk maar even aan de keren dat ik mijn sleutels van tafel griste, mijn jas van de kapstok haakte en met een boterham tussen mijn kiezen de deur uitrende. Ook ben ik meer aan huis gekluisterd, ik was al een huismuts maar nu met haar helemaal.

Gisteren ben ik sinds lange tijd een keer uitgegaan zonder dochterlief maar alleen met een stel vriendinnen (die ook allemaal een baby hebben van 4 maanden). Lekker uitgebreid ergens eten en theeleuten op een terras, heerlijk. Van tevoren had ik er al veel zin in en nadat ik Mila doodgeknuffeld heb liep ik voor het eerst in de avond alleen door de stad. Als je me zag lopen zou je niet de indruk hebben dat ik ook mama ben en stiekem heb ik ook even mijn spiegelbeeld bekeken in een etalageruit.

Ik heb genoten van de avond (en de marmot in het eten tel ik voor het gemak maar even niet mee......), heerlijk ongedwongen, zonder op de tijd te letten en zonder me af te vragen of het al tijd is voor een voeding. Oke, we konden het niet laten om nog eens uitgebreid de bevallingsverhalen op te frissen en honderduit te praten over onze kinderen maar al met al moet ik bekennen dat ik genoten heb en het leventje thuis niet gemist heb. Ben ik nu een slechte mama? *

* Eenmaal thuis heb ik haar bij me genomen en uitgebreid geknuffeld en was ik heel blij haar weer te zien, toch wel gek zonder haar op stap te gaan.

1 opmerking:

  1. Wat een leuke avond heb je gehad!
    Natuurlijk ben je geen slechte mama... juist omdat je ook tijd en aandacht aan jezelf geeft, kun je een goede moeder zijn.
    Je bent tenslotte niet alleen maar moeder, ook nog Suus ;)
    Ik wens je nog meer leuke uitjes toe, met en zonder Mila.

    BeantwoordenVerwijderen